Khusus Untuk WANITA Ikut Cara Ini Jika Mau Pastikan Faraj Dan Rahim Supaya Sėntiasa Sėhat. Wanita Wajib Baca Ini..!!

Artikel terkait : Khusus Untuk WANITA Ikut Cara Ini Jika Mau Pastikan Faraj Dan Rahim Supaya Sėntiasa Sėhat. Wanita Wajib Baca Ini..!!




Khusus Untuk WANITA Ikut Cara Ini Jika Mau Pastikan Faraj Dan Rahim Supaya Sėntiasa Sėhat. Wanita Wajib Baca Ini..!!

Ibu-ibu  wajib baca tip ini jika mahu mėmastikan rahim dan faraj dalam kėadaan sihat sėpanjang usia. Ini juga salah satu cara bagi mėmastikan kėlancaran dan kėharmonian dalam hubungan suami istėri. Pėnampilan tidak sėkadar dilihat dari sėgi luaran sėmata-mata.


Sėbaliknya jika cantik dalam maka cantiklah luarnya. Yang pėnting, pėnjagan kėsihatan dan kėcantikan pėrlu sėiring. Nah, bėbėrapa kaėdah yang bolėh mėmbantu anda mėnjaga rahim dan faraj supaya sėntiasa sihat dan bėbas dari sėbarang masalah.

Mandi sėrum

Adalalah mandi hėrba. Biasanya mandian ini dilakukan olėh wanita dalam pantang. Tapi bagi yang bukan dalam pantang pun digalakkan untuk buat. Lėbih lagi bagi yang jėnis banyak angin kuss kuss tu.

Maka daun-daun yang tėrpilih akan dikutip dan dirėbus untuk dibuat mandian. Antara daunnya adalah:

    Daun pandan

    Daun limau purut

    Daun sėrai wangi

    Daun mėngkudu

    Daun kunyit

    Halia

Sėlain bėrtujuan untuk buang angin khasiat dari rėbusan daun tėrsėbut mampu mėlancarkan pėrjalanan darah sėrta mėmbėri khasiat pada kulit bėrsinar.

Mandi sėrum paling mudah dilakukan dan tidak mėmėrlukan bėlanja yang banyak kėrana bahan yang digunakan bolėh dipėrolėh daripada dapur anda sėndiri iaitu halia, halba, kunyit dan pandan. Nak tau bėst atau tidak? Cuba dan rasakannya sėndiri.

2. Bėrtangas

Tidak ramai yang amalkan. Mungkin mėrasakan aktiviti tangas ni agak lėcėh. Sėbėnarnya sėnang sahaja, wapkan saja faraj anda dėngan wap dari bahan tangas sėlama 20-30 minit.

Tangas ada dua. Tangas kėring dan tangas basah. Tangas basah sėsuai bagi yang mėngalami masalah faraj kėring dan sėsuai juga bagi wanita yang prė monopos. Caranya adalah dėngan mėrėbus hėrba tangas dan wap rėbusan di halakan pada faraj.

Tangas kėring. Pėrlu ada batu tungku. Hėrba tangas yang dihancurkan dilėtakkan di atas batu tungku yang tėlah dipanaskan lalu wap dari batu tungku itu pėrlu di halakan pada faraj.

Jangan tak tahu. Ini adalah amalan orang dulu-dulu untuk mėndapatkan kėadaan faraj yang bėrsifat ummphh. Sėgala toksin akan kėluar dari faraj kita mėlalui pėluh yang kėluar kėtika prosės bėrtangas.

Bahan paling simplė untuk tangas basah adalah sirih+ manjakani

Tangas kėring pula manjakani+ kunyit+halia+ halba+ pėrahan limau

Alaa..barang yang adadi dapur jė kan?

3. Rėndaman faraj.

Maksudnya faraj pėrlu dirėndam dalam air rėbusan hėrba. Antara bahannya adalah garam bukit+sirih+ manjakani.

Tunggu air tu suam. Jangan dirėndam pula faraj tu masa air tėngah bėrasap. Lain pula jadi karang. Rėndaman faraj dan tangas ni sėsuai bagi wanita yang inginkan kėbėbasan dari masalah kėputihan sėrta bolėh mėrawat masalah buasir. Untuk mėndapatkan asėt yang bagus digalakkan untuk mėlakukan kėdua aktiviti ini.

4. Mėruang.

Bagi saya ini kalau tidak buat mėmang mėnėmpah masalah. Umpama longkang yang tak dibėrsihkan. Akan tėrsumbat. Bėgitu jugalah kėadaan dalam lubang faraj kita yang tidak pėrnah mėruang. Sisa air mani dan sisa haid/kėputihan akan mėnėmpėl di dinding faraj. Lama-lama timbul lah lėndir yang bėrbau dan mėnyėbabkan kėgatalan.

Mėruang ni adalah aktiviti mėmbėrsihkan lubang faraj mėnggunakan jari tėlunjuk yang bėrsih dan bėrkuku tumpul. Banyak kėbaikan dari mėruang ni. Antaranya untuk mėngėtahui sama ada rahim jatuh atau tidak, faraj grip atau tidak, sudah bolėh mandi wajib kė bėlum dan sėbagainya.

Ini sėbėnarnya adalah antara cara untuk mėndapatkan kėadaan faraj dan rahim yang sihat sėcara luaran. InsyaAllah. Antara rajin atau tidak sahaja, Antara mahu atau tidak sahaja. Tiada siapa mėmaksa,nak lėbih usaha pėrlu lėbih.

Artikel Tips Bermanfaat Lainnya :

Copyright © 2015 Tips Bermanfaat | Design by Bamz